در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..
در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..

قانون جاذبه

وقتی جمله ای را ادا می کنید که در آن واژه های منفی به کار رفته است

در واقع دارید انرژی و توجه خود را معطوف آن چیزی می کنید که نمی خواهید

فقط از خود بپرسید "خب پس چه می خواهم؟"

مایکل لوسیر


اراده

کسی که می خواهد کاری را آغاز کند، راهش را پیدا می کند

و کسی که نمی خواهد بهانه اش را.


نگرش مثبت!

هیچ چیز عوض نمی شود، شما دیدتان را عوض کنید!

رمز کار در این است.

کارلوس کاستاندا


گزارشی از تاریخچه پراید

خودروی پراید در کشور ما برای هر کسی شناخته شده‌است. تقریبا هیچ کس در ایران وجود ندارد که حداقل یک‌بار سوار پراید نشده باشد. بگذریم از اینکه این خودروی سبک‌وزن و ارزان قیمت( در مقابل دیگر خودروهای بازار) جزو پرفروش‌ترین و پرتیراژترین خودروی تولید داخل کشور است.
در این گزارش ما کاری با این نداریم که آیا قیمت پراید عادلانه‌است یا خیر؟ اصلا به این موضوع هم نمی‌پردازیم که پراید خودروی بی‌کیفیت و ناامن است و اکنون تنها در ایران است که اینقدر متقاضی خرید دارد.

به گزارش شبکه صبح تهران، در این گزارش ما به این موضوع می‌پردازیم که پراید، این خودروی مورد علاقه شرکت سایپا از کجا آمد و چگونه از بازار کشور سر در آورد.
بسیاری اصل‌ونصب این خودرو را به شرکت کیای کره جنوبی نسبت می‌دهند و این خودرو را از طراحی‌ها و ساخت این شرکت می‌دانند. این اما تنها گوشه‌ای اندک از تاریخچه پراید است. زیرا این خودرو آنچنان ریشه‌ای در آسیا ندارد بلکه یک‌راست از قاره آمریکا به آسیا پا گذاشته‌است. البته طراحی این خودرو به دست آسیایی‌ها انجام گرفت اما برای اولین بار در یک شرکت‌ آمریکایی تولید و در همان آمریکا هم مورد استفاده قرار گرفت.

جالب است بدانید که سفارش‌دهند و سازنده این خودرو شرکت آمریکایی فورد بود که اکنون همگی ساخته‌های این شرکت را جزو باکیفیت‌ترین خودروهای دنیا می‌دانند. نکته دیگری که دانستن آن خالی از لطف نیست این است که خودرو پراید که فورد آنرا فستیوا نامیده بود در ابتدا در ناو و ناوچه‌های نظامی آمریکا مورد استفاده

گفتنی‌است فورد فستیوا در ابتدا به صورت هاچ‌بک طراحی شده بود و پس از چندی که از روی ناوهای جنگی به خیابان‌های شهری منتقل شد برای آن صندوقی طراحی کردند و فورد فستیوا تبدیل به خودرویی شهری شد.
قرار می‌گرفت. آمریکایی‌ها نیاز داشتند که در ناوهای پهناور خود وسیله‌ای نقلیه داشته باشند که هم سبک باشد و هم سوخت اندکی استفاده کند. همچنین این خودرو باید توانایی سرعت‌گیری سریع را می‌داشت. البته نه سرعتی که نتوان دیگر آنرا کنترل کرد! برای همین خودرویی ساخته شد که در ابتدا فستیوا و بعد پراید نام گرفت.

این خودرو که توسط مزدای کره جنوبی طراحی شده بود از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ توسط شرکت فورد تولید شد و در کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن و استرالیا فروخته شد. البته خودرویی که به اسم فستیوا از سال ۲۰۰۰ به بعد تولید شد با طرح ابتدایی و اصلی‌ این خودرو تفاوت داشت و دیگر از حالت خودروی ناوچه‌های جنگی خارج شده بود.
گفتنی‌است فورد فستیوا در ابتدا به صورت هاچ‌بک طراحی شده بود و پس از چندی که از روی ناوهای جنگی به خیابان‌های شهری منتقل شد برای آن صندوقی طراحی کردند و فورد فستیوا تبدیل به خودرویی شهری شد.

جالب است که فورد فستیوا در آمریکا هم خودروی قشر کم‌درآمد بود اما کیفیتی داشت که متقاضیان آن سال‌ها را راضی می‌کرد.
پس از گذشت چندی اما فورد امتیاز این خودروی سبک و جمع‌وجور خود را به کیا موتورز کیای جنوبی فروخت. این تصمیم در پی عادی شدن روابط کره و آمریکا گرفته شد و همین موضوع زنجیرهای پیوند آمریکا و کره‌جنوبی را محکم‌تر کرد.
کیا هم اسم این خودرو را پراید گذاشت و در حجمی انبوه دست به تولید آن زد. این خودرو در کشورهای آسیایی به سرعت مشتری پیدا کرد. کیا هم اما به تولید طولانی مدت این خودرو روی نیاورد بلکه با تقویت کردن و توسعه دادن طرح این خودرو مدل‌های جدیدتری از آن ساخت که هم از زیبایی بالاتری برخوردار بودند و هم ایرادات پراید سابق در آن حذف شده بود.

این در حالی‌است که شرکت سایپا طرح اولیه این خودرو که شباهتی عجیب به فستیوا دارد و تغییری هم در آن اعمال نشده است را همچنان در تیراژی بالا تولید می‌کند. آن هم در حالی که پرایدی که ما اکنون در کشور می‌شناسیم دقیقا کپی برابر اصلی‌است که شرکت فورد برای ناوهای آمریکایی ساخته بود.
نکته اینجاست که سازندگان اصلی این خودرو اکنون از خیر تولید آن گذشته‌اند و تمرکز خود را بر روی طراحی و ساخت خودروهایی گذاشته‌اند که از کیفیت و زیبایی بسیار بیشتری برخوردار است. در کشور ما اما پراید همچنان با طرح و ساختاری تولید می‌شود که در سال ۱۹۸۲ در آمریکا تولید می‌شده است. همین موضوع نشان می‌دهد که پرتیراژترین خودروی کشور تا چه میزان می‌تواند از تاریخ و تکنولوژی به دور باشد.

http://www.sobhetehran.com


یکی از 1000 تا

یکی از دلایل اصلی اینکه مردم ثروتمند نیستند این است که

غصه چیزهایی را  که ممکن است هرگز اتفاق نیفتند می‌خورند.