در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..
در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..

حکایت دولت و فرزانگی- مارک فیشر

خلاصه و اصول مهم کتاب حکایت و دولت فرزانگی(مارک فیشر)

 

روزگاری جوانی هوشمند می‌زیست که می خواست دولتمند شود. او به ستارة بخت خود اعتقاد نداشت. آکنده از نومیدهای دیگر دست و دلش به کار نمی‌رفت.در این فکر و رؤیا بود که به کارجدیدی دست بزند و تنگناهای مالی‌اش را یکباره و برای همیشه از بین ببرد.او می‌خواست نویسنده شود تا داستانهایش او را دولتمند و پر آوازه کند، اما جرأت نداشت به کسی بگوید که چه رؤیایی در سر دارد.
  «بسیار خوب این اولین قدم است. بیشتر مردم اعتقاد دارند که کسب ثروت اسراری داشته باشد. حتی بر این باور نیستند که می‌توانند پولدار و ثروتمند شوند و البته حق هم دارند. اگر فکر کنی توانایی ثروتمند شدن را نداری، بعید است که به آن برسی. بایستی با این باور شروع کنی که قادری ثروتمند شوی پس از آن باید با اشتیاق وافر در طلب آن باشی. اغلب مردم آمادگی پذیرش این اسرار را ندارند حتی اگر اسرار به سادگی برای آن‌ها آشکار و فاش شود. بزرگ‌ترین محدودیت آن‌ها نُقصان تخیلشان است. به همین دلیل اسرار ثروتمند شدن در همه جهان تا این حد محفوظ مانده است.

لازم است به شما هشدار دهم که با وجود اینکه میلیونر شدن خیلی آسان به نظر می‌رسد ولی فریب سادگی آن را نخور. هرگاه دچار شک و دودلی شدی این گفته موزارت را به خاطر بیاور: نبوغ در سادگی است.

در شروع دچار تردید خواهی شد ولی پس از آن موقعی که ثروت به صورت آهن ربایی و غیرمنتظره ترن وجه ممکن به طرف شما می‌آید، شروع به فهم و درک آن خواهی کرد».

 

«آنچه اغلب مردم یا حداقل افراد ناموفق از آن غافلند این است که زندگی دقیقاً همان چیزی را به ما می‌دهد که از آن طلب می‌کنیم بنابراین اولین کاری که باید انجام داد این است که دقیقاً چیزی را که می‌خواهی، درخواست کنی. اگر تقاضای تو ابهام داشته باشد حاصل کار نیز به همان اندازه به هم ریخته و مبهم است. اگر خواسته تو ناچیز باشد همان را بدست می‌آوری. هر درخواستی که داری باید کاملاً دقیق باشد. اگر پول و ثروت را مدنظر داری، باید مقدار و زمان کسب آن را کاملاً مشخص کنی. می‌دانی اغلب مردم چه کار می‌کنند؟ حتی جویندگان پول و جویندگان پول فراوان، این اشتباه را مرتکب می‌شوند:مقدار و زمان لازم برای کسب آن را مشخص نمی‌کنند. اگر می‌خواهی متقاعد شوی از فردی سوال که می‌خواهد سال آینده چه قدر پول به دست بیاورد. از آن‌ها بخواه که بلافاصله جواب دهند. اگر آن شخص در مسیر موفقیت باشد هدفش کاملاً مشخص و اگر برایش مهم نباشد که رازش را برای تو فاش کند قادر است بلافاصله پاسخ دهد هرچند نُه نفر از ده نفر، بدون فشار آوردن به مغزشان نمی‌توانند به سوالی به این سادگی جواب دهند. این رایج ترین اشتباه است. زندگی می‌خواهد بداند که دقیقاً چه انتظاری از او دارید. اگر چیزی نخواهید چیزی را به دست نخواهید آورد».

 

«نوع طرز تفکر هر کس به دلیل اوضاع کنونی اوست. در واقع شرایط بیرونی چندان مهم نیست. این موضوع را خوب به خاطر بسپار: همه اتفاقات زندگی‌ات بازتاب افکار توست. پس اگر می‌خواهی تحولی در زندگی‌ات ایجاد کنی، باید کار را از تغییر تفکرت آغاز کنی. بدون شک این موضوع را کمی پیش و پا افتاده تلقی می‌کنی. اغلب افراد ِ به ظاهر عقل گرا با لجاجت خاصی این اصل را رد می‌کنند.

ولی حقیقت این است که تمامی افرادی که در زندگی خود (صرف نظر از نوع کارشان) کارهای بزرگی انجام داده‌اند همواره مخالفت‌های اندیشمندان بسیار منطقی و سخت گیر را نادیده گرفته‌اند. این اصل بدان معنا نیست که من با عقل و منطق مخالفم بلکه کاملاً برعکس. استدلال و منطق برای رسیدن به موفقیت امری اساسی و لازم است ولی به تنهایی کافی نیست باید آن‌ها را همانند ابزار و نوکرانی مطیع تلقی کنیم. نه بیشتر.

در اغلب موارد استدلال و منطق در راه رسیدن به موفقیتی بزرگ به مانع تبدیل می‌شوند. زیرا آثار بدیع و بزرگ فقط توسط کسانی خلق شده‌اند که به قدرت تفکر و ذهن ایمان داشته‌اند. افراد موفق هرگز اجازه نمی‌دهند که اوضاع و شرایط بیرونی، آن‌ها را به زحمت بیاندازد. با مرور زندگی افراد موفق در گذشته، می‌بینی که شرایط آن‌ها به همین دشواری و یا حتی دشوارتر از معاصران بوده است. اما این موضوع فقط انگیزه‌ای شد که برای دست‌یابی به نیروی درونی‌شان عمیق‌تر به مکاشفه بپردازند. آن افراد موفق اعتقاد داشتند که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند همه آن‌هایی که ثروتمند شده‌اند کاملاً معتقد بودند که می‌توانند ثروتمند شوند و به همین دلیل موفق شده‌اند».

 

«همه متفکران خردمند در طی زمان‌های گذشته اذعان داشته‌اند که بزرگ‌ترین محدودیت‌ها، محدودیت‌هایی هستند که انسان بر خود تحمیل می‌کند بنابراین بزرگ‌ترین مانع موفقیت، مانعی ذهنی است. حد و مرزهای ذهنی خود را گسترش بده تا حد و مرزهای زندگی‌ات نیز بزرگ‌تر شود. محدودیت‌های ذهنی‌ات را از بین ببر تا محدودیت‌های زندگی‌ات را منهدم کنی. در نتیجه اوضاع و شرایط آنچنان دگرگون می‌شود که گویی دست به سحر و جادو زده‌ای. من با توجه به تجربیات قبلی‌ام به این اعتقاد رسیده‌ام و سوگند می‌خورم که حقیقت دارد.

تا زمانی که به ایده میلیونر شدن (یا هر چیز دیگر) عادت نکرده ای و مادامی که این ایده، بخشی از زندگی و عمیق ترین تفکرات تو نشده است، هیچ چیزی نمی‌تواند کمکت کند تا میلیونر شوی.


لینک دانلود کتاب الکترونیکی حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر


لینک دانلود کتاب صوتی حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر

نظرات 5 + ارسال نظر
رخساره دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 12:47

درود
از اینکه از این محیط اینقدر قشنگ . درست استفاده میکنی و انچه که خودت یاد میگیری به بقیه هم یاد میدی بهت تبریک میگم

درود
ممنون از نظرتون
خوشحالم که استفاده میکنی

رخساره دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 12:48

شما راز2 رو خوندی؟؟

سلام
ببخشید منظورتون کدوم راز2؟

ترانه عشق سه‌شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 13:58

سلام خدا قوت

سلام خوش اومدی
ما و وبمونو سر سبز و سر فراز کردی

رخساره چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 23:13

سلام
من کتاب راز 1 رو خوندم و سیدیشو دیدم ...اما چندنفر در مورد کتاب راز 2 حرف زدن!وگفتن خوندنش...راستش من چیزی از 2 نشنیدم..گفتم ببینم شما اطلاع دارید؟یااینها اشتباه میکردن

سلام
بعد از کتاب راز راندا برن کتاب دیگه ای ندیدم اما چندتا دی وی دی دیدم که به صورت علمی بحث میشه و یه سی دی هست که فایل صوتی شو گذاشتم "فراسوی راز " احتمالا منظورشون این بوده.

امین شنبه 15 اسفند 1394 ساعت 23:51

صوتی دان نمیشه
اگ دارید ایمیل کنید مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد